Alla inlägg under mars 2010

Av Therése Nording - 31 mars 2010 22:53

Ska läsa lite på min redovisning nu sen ska jag nog sova ;p

Så godnaaatt/ Therése


  

Av Therése Nording - 31 mars 2010 21:01

Hallå igen.



Jag har nyss duschat, det var otroligt skööönt. Just nu sitter jag och tar hand om mina naglar. Mina naglar och mitt hår har blivit jättesvagt eftersom jag är vegitarian och ej får i mig alla ämnen som jag behöver.


Jag brukar måla mina naglar med ett diamond strength nagellack först ett varv sen brukar jag ta depends beutylack (det hjälper mot naglar som blivit gula) sen ett till lager av diamond nagellacket. Diamond nagellacket är riktigt bra, det gör så man får starkare naglar och de går inte av lika lätt. Innan jag började använda det nagellacket ofta så gick mina naglar av i princip hela tiden. Och det suger juu. Så det måste jag rekommendera.


Sen när det gäller håret så gör jag ofta inpackningar, hade dock ingen orka till det idag, hehe. Och såklart att ej platta eller torka håret så mycket ;D


En annan sak som hjälper är B-Complex "50".
Det är tabletter som innehåller b-vitamin. Man har dåligt med b-vitamin om man har svaga naglar och svagt hår. Sådana tabletter tar jag varje dag, det hjälper mycket.  Jag köpte tabletterna på hälsokraft. De var lite dyra men värt det för att ha friska naglar och fint hår.



 

Supeeerbra




  
Kosttillskott



Hittade dock ingen bra bild på det andra nagellacket men det är i alla fall vitt och det köpte jag på åhléns.



Nä nu ska jag fortsätta måla mina naglar och sen se ett till avsnitt av greys och sen ett lostavsnitt ;D


Puss/Therése


  

Av Therése Nording - 31 mars 2010 19:21

Tjeniiiss!

Åt mat för ett tag sedan, vi åt något som kallas pepparmacka, det är en tekaka, sen smörar man den och lägger på ost, sen så tar man köttfärssås (jag åt vegitarisk eftersom jag inte äter kött) sen kan man lägga annat ovanpå, själv hade jag gurka medan mamma och pappa hade lök och ägg.  Köttfärsen är riktigtstark, kommer ej ihåg vad kryddan heter nu. Knappt så man kunde äta.
Sen fanns det massa godis nere och jag kunde ej låta bli att ta en av varje lakrits sort, jag älskar verkligen saltlakrits.

Sen gick jag på en promenad med syrran och tiger (våran vovve). Vi pratade bla om varför vi båda var så sura hela tiden, skolan och om vilken hårfärg jag passar i.

Jag tror jag har testat på de flesta hårfärgerna, rött, lila, ultrablond, blond, mörkt&ljusbrunt osv och just nu har jag ju rätt så blond. Jag har funderat på att färga det brunt igen efter sommaren, det är många som tycker att jag är snyggare i det.


   Jag som blond.



   Jag med mörkt hår.


Så, vad ser bäst ut? behöver verkligen hjälp 8-) Dock gillar jag själva frisyren bättre då jag är mörkhårig men.

Av Therése Nording - 31 mars 2010 17:40

Hej !

Jag tänkte börja blogga igen.
Bloggade för ca 2 år sen men tröttna snabbt eftersom jag inte hade så mycket och skriva om osv. Vet dock ej om jag har så mycket mer intressant att skriva om nu men jag känner att jag kan behöva skriva av mig ibland bara.

Idag har jag varit i skolan, jag går en serviceutbildning på MiROi. Där lär man sig om försäljning, starta eget, hotell och restaurang etc. Det är bra att ha på cv:et ;)

Min kära vän Sofie går också på utbildningen med mig, det är bra tur det annars hade jag ej klarat mig där en sekund längre. Det är grymt tråkigt och det är lite att göra men man måste sitta där hela dagen iaf för att få närvaro och pengar från försäkringskassan.

Sen ikväll blir det att jag som alltid ser på någon serie, just nu ser jag greys anatomy ända från start.  Jag älskar Meredith Grey från serien, hon är så jävla cool, och hon har bra åsikter med.. Det är bra att kolla på om man är förbannad eller ledsen emd så kan man gråta ut lite 8-)

Sen måste jag träna lite på en redovisning imorgon, det är nämligen så att jag och Sofie ska redovisa om hur miljömedvetna kunder är ;p
Jag är lite nervös, jag tycker inte om att redovisa, helst inte framför en grupp med folk jag inte känner. Men det ska nog gå bra, allt går bra bara man är positiv. Så ska försöka vara positiv så länge det går.


  





Till Anjie:   

Puss / Therése

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

översätt


Ovido - Quiz & Flashcards